مجموعه دبستان های وارستگان فاخر

اولین دبستان با رویکرد کار و کسب و تفکر کارآفرینی

دبستان وارستگان فاخر

کارآفرینی یعنی چه؟ به عنوان والدین امروزی خیلی پیش می آید که می شنویم افراد موفق در آینده کارآفرینان خواهند بود.

بطور کلی کارآفرینی تعریف مشخص و خاصی ندارد و بیشتر یک تفکر و خلاقیت و ایده پردازیست.

اما در تعریف دانشگاهی یا همان آکادمیک از کارآفرین کسی است که قبول می کند تا یک فعالیت متفاوت اقتصادی را با تمام ریسک ها و احتمال شکست ها قبول کرده و ادامه دهد.

در واقع کارآفرینان افرادی هستند که ریسک انجام فعالیت و کارهای جدید را به جان می خرند و تصمیم میگیرند ایده ها و خلاقیت های خود را پیاده سازی و تجربه کنند.

درست است که واژه کارآفرینی چندسالی است که بسیار شنیده می شود اما مفهوم آن در واقع چیز جدید و پیچیده ای نیست.

سال های سال است که افراد با جمع آوری اطلاعات از بشر و خواسته های آن در کنار ایده ها و خلاقیت های خودشان

دست به کارهایی می زنند که در ادامه باعث سودآوری و ثروتمندی آنها می شود.

آیا کارآفرینی مخصوص بزرگسالان است؟

این باور که کارآفرینی فقط مختص به بزرگسالان است بسیار اشتباه است.

در واقع این موضوع هیچ ربطی به سن و سال ندارد و افراد در تمامی رنج های سنی از کودکی تا پیری می توانند با استفاده از ایده ها و دستاورد های خود کارآفرین باشند.

فرزندان ما نیز می توانندبا قرار گیری در مسیر آموزشی درست و یادگیری تفکر کارآفرینی در آینده نچندان دور از چهره های مطرح جامعه باشند.

البته این واقعیت که برای کسب هر مهارتی باید از متخصصین آن مهارت کمک گرفت را فراموش نکنید.

کارآفرینی هم مانند تمامی مهارت ها نیاز به حضور متخصصین آن حوزه دارد تا به ثمر برسد و باعث دلسردی و نا امیدی نشود.

آموزش کارآفرینی چگونه است؟

بخش پویا و زنده اقتصاد امروز همین کارآفرینی است. اما از عوامل مهم پیشرفت در کارآفرینی آشنایی با آموزش های ( کارآفرینی است)

طی 50 سال گذشته آموزش های کارآفرینی پیشرفته شده و رنگ و بوی جدیدی راه به خود گرفته بطوریکه شناخت معانی و مفاهیم کارآفرینی، نظریه های کارآفرینی و ویژگی های یک کارافرین به الفبای آن تبدیل شده است.

و در کنار آن مهارت های اولیه کسب و کاری نیز (فردی، مدیریتی، خلاقیت و نوآوری، رهبری، ارتباطات)اهمیت چشمگیری پیدا کرده است.

و البته مهم ترین و پراهمیت ترین آن های ارتقای مدل نگرش(کسب و کار ریسک پذیر، نگرش به رقابت پذیری و ثروت مند شدن)است.

 

آموزش کارآفرینی دیگر مانند چندسال پیش اکادمیک و حفظی نیست و ازین باور باید فاصله گرفت که هرچیزی قابل حفظ است و با

به خاطر سپردن مفاهیم می توان در آن موفق بود.

ما به عنوان والدین امروزی باید ازین باور که اگر فرزندمان را به کلاس ورزش بفرستیم قطعا او یک ورزشکار ماهر خواهد شد فاصله بگیریم و قبول کنیم که آموزش به این سبک و نگرش های این چنینی چیزی جز نا امیدی نخواهد داشت.

آموزش باید یک مدل جذاب و ماجراجویانه و خلاق باشد، جهت بدهد اما مسیر مشخصی را ترسیم نکند تا کودک بتواند خلاقیت خود را شکوفا کند.

چه روشی مناسب آموزش کودک من است؟

آموزش در سبک جدید از پیچیدن یک نسخه برای تمامی کودکان فاصله گرفته و با توجه به

ابزار های متفاوت شهودی و ادراکی روش های مناسب هر کودک را پیش می گیرد.

سه مورد از مهم ترین موارد و شاخصه ها برای تشخیص روش آموزشی مناسب:

1-استعداد ها و ویژگی های کودک فراگیر:

آزمون های استعدادی و شواهد از استعداد کودک راهنمای خوبی برای مسیر دهی به محتوای آموزش های کارآفرینی خواهد بود.

در کنار استعداد های هر فرد عواملی مثل سن، جنسیت، مهارت های روابط عمومی و مرتبط نیز در مسیر تاثیر گذار است.

2-زمان:

زمان همیشه از عوامل مهم است. اینکه از کودک خود توقع دارید در چه مدت زمانی آموزش هارو فرابگیرد و تاثیرات در وی قابل مشاهده باشد؟

کارآفرینی نیز مانند یادگیری زبان های خارجی نیاز به تعهد و تمرکز استمرار و زمان دارد و در این مسیر باید امیدوارانه حامی کودک خود باشید.

3- کاربردی بودن:

هرچقدر بتوان آموزش هارا بصورت کاربردی و قابل استفاده در زندگی روزمره کودک تلفیق کرد روند آموزش بهتر، سریعتر بوده و پاسخ بهتری نیز از این مدل آموزشی خواهید گرفت.

یک اصل مهم:

در آموزش کار افرینی باید تلاش کنیم که مفاهیم ارزشمندی مانند: ارزش پول، هدف گذاری، شناخت تاثیر افراد دیگر در هدف، تصمیم گیری،ارزش آموختن و یادگیری، اهمیت شجاع بودن و ریسک پذیری را آموزش داده و از آنها به عنوان یک اصل مهم و پایه ریز تفکر کارآفرینی یاد کنیم.

اگر هنوزم برای شما سوال است (( کارآفرینی یعنی چه؟))

باما از طریق شبکه های اجتماعی زیر در ارتباط باشید.

وارستگان فاخر اولین دبستان با رویکرد کارآفرینی در شرق کشور.

پیام بگذارید

X